Liiketoiminnan tai yrittäjyyden ammattitutkinto

Liiketoiminnan ammattitutkinnon suorittamalla vahvistat valmiuksiasi toimia asiantuntijana kaupallisella alalla. Yrittäjyyden ammattitutkinto on tehokas keino voidella yrityksen rattaat pyörimään tehokkaammin.

Kassatapahtuma

Kauttamme voit suorittaa joko liiketoiminnan tai yrittäjän ammattitutkinnon. Koulutukseen voit hakeutua TE-toimistojen kautta. Jos sinua siis kiinnostaa suorittaa jompikumpi näistä ammattitutkinnoista, ota yhteyttä omaan TE-toimistoosi. Voit myös ottaa meihin yhteyttä ja kysyä lisää.

Liiketoiminnan ammattitutkinto

Liiketoiminnan ammattitutkinto soveltuu muun muassa kaupan ja palvelualan tarpeisiin. Liiketoiminnan ammattitutkinnossa voi erikoistua valitsemaansa osaamisalaan kuudesta vaihtoehdosta. Meidän kauttamme voit suorittaa vaihtoehdoista myynnin ja markkinointiviestinnän osaamisalan.

Koulutuksen teemoja:

• myynnin ja asiakaspalvelun suunnittelu ja toteuttaminen
  • ratkaisumyynti
  • tuoteryhmätyöskentely

Myynnin ja markkinointiviestinnän osaamisala on suunnattu henkilöille, jotka ovat toimineet myynnin, asiakaspalvelun ja markkinoinnin parissa.

Meidän kauttamme tutkinnon suorittaminen onnistuu, jos olet työtön tai työttömyysuhan alainen. Koulutukseen voit hakeutua TE-toimiston kautta.

Tiesitkö: Liiketoiminnan ammattitutkinto on korvannut muun muassa myynnin ammattitutkinnon, joka on ollut yksi suosituimmista näyttötutkinnoista Suomessa.

Tutustu liiketoiminnan ammattitutkinnon sisältöön.

Yrittäjyyden ammattitutkinto

Yrittäjyyden ammattitutkinto on mahdollista suorittaa eri vaiheissa. Sinulla voi olla jo pitkällistä kokemusta yrittäjyydestä tai kenties vasta pohdit yrittäjyyttä yhtenä vaihtoehtona muiden joukossa. Tutkinto sopii myös henkilöille, jotka työskentelevät yritysneuvojina tai työtehtävissä, joissa ohjataan alkavia ja pk-yrittäjiä.

Tutkinnossa on kolme osaamisalaa: Yritystoiminnan suunnittelun ja käynnistämisen osaamisala, yritystoiminnan kehittämisen osaamisala ja yritysneuvonnan osaamisala. Kaksi ensimmäistä on suunnattu yritystä suunnitteleville ja perustaville ja toinen niille, jotka haluavat kehittää omaa yritystään. Yritysneuvonnan osaamisala on suunnattu erilaisissa yritystoimintaan liittyvissä neuvontatehtävissä työskenteleville.

Koulutuksessa on tarjolla asiantuntijakouluttajien tuki. Saat ajantasaista tietoa ja ohjausta, jotka auttavat sinua edistämään oman yrityksen perustamista, jo olemassa olevan yritystoiminnan kehittämistä tai omien liiketoiminnan ohjaajataitojen kehittämisessä. Koulutuksen aikana on mahdollista luoda kontakteja muihin yrittäjiin tai yritystoimijoihin.

Koulutuksen teemoja:

• liikeidea
  • liiketoimintasuunnitelma ja sen kehittäminen
  • taloushallinto
  • markkinointi ja myynti

Henkilökohtainen opiskelusuunnitelma laaditaan siten, että siinä otetaan huomioon sekä sinun että mahdollisen yrityksesi tarpeet.

Voit hakeutua koulutukseemme TE-toimiston kautta.

Yrittäjyyden ammattitutkinnon kuvaus.

Jäntti Maire
koulutussihteeri
Ihmisiä toimistoaulassa

Tutkinto ja tuplapotti

”Olin tehnyt myyjän töitä jo useamman vuoden, mutta halusin alan tutkinnon. Työnantajan silmissä tutkinto ja tuore taitotieto lisäävät kiinnostavuutta. Sain samaan aikaan määräaikaisen työn, mutta puolen vuoden opinnot sovitettiin joustavasti työrytmiin. Työnantaja antoi tukea opiskelutehtäviin – ja työsopimukseen jatkoa.”