Kompassi-valmennuksen asiakkaat suosittelisivat palvelua

Lapin Kompassi-valmennuksen asiakaskyselyssä 93 % vastaajista suosittelisi Kompassi-valmennusta myös muille työhallinnon asiakkaille. Vastanneet antoivat Kompassille kokonaisarvosanaksi 4,1 (asteikolla 1–5).

Kompassi-valmennuksessa tavoitellaan sitä, että osallistuja hahmottaa paremmin omaa osaamistaan, uravaihtoehtojaan sekä omia mahdollisuuksiaan työmarkkinoilla.

– Valmennus tarjoaa vinkkejä, työkaluja ja tukea työnhakuun, urasuunnitteluun ja yrittäjyyteen – kunkin osallistujan tavoitteen mukaan, avaa koulutuskoordinaattori Mervi Tikkanen.

Kompassin vahvuuksiin kuuluu palvelun joustavuus. Valmennuksen sisältö ja kesto räätälöidään asiakkaan tarpeiden mukaisesti.

– Kompassi taipuu monenlaisiin elämäntilanteisiin ja tavoitteisiin, Mervi toteaa.

Valmentajille on sydämen asia auttaa asiakkaita omalla ammattitaidollaan.

– Kun tämän yhdistää siihen, että palvelu tarjoaa mahdollisuuden räätälöidä valmennusta asiakaslähtöisesti ja monikanavaisesti, ollaan onnistuneen konseptin äärellä, kertoo Mervi.

Valmennustiimillä on halu kehittyä ja kehittää.

– Valmennustiimimme synergia ja energia välittyy varmasti myös asiakkaille.

Mervi valmentaa itsekin koordinoinnin lisäksi.

– Uusien asiakkaiden kohtaaminen, heidän tilanteisiinsa paneutuminen sekä vaihtoehtojen pohtiminen ja selvittäminen on aina yhtä antoisaa. On hienoa olla mukana siinä prosessissa ja muutoksessa, joka asiakkaiden elämässä tapahtuu valmennuksen aikana.

Mervillä on terveisiä niille, joita valmennukseen mukaan tuleminen pohdituttaa.

– Rohkaisen tulemaan mukaan avoimin mielin. Moni saattaa miettiä valmennukseen tullessaan, onko siitä itselle mitään hyötyä, mutta harvalla on sama mielipide enää valmennuksen päättyessä. Haittaa valmennuksesta ei varmasti kenellekään ole!

Cimsonin järjestämään Kompassi-valmennukseen osallistui vuonna 2021 yhteensä 248 asiakasta. Valmennuksen osallistujissa oli niin TE-palveluiden kuin kuntakokeilun asiakkaita.

Kompassi-valmennuksia on tarjolla eri paikkakunnilla. Valmennus on myös mahdollista käydä kokonaan etänä verkossa. Alkavat Kompassi-valmennuksemme löydät täältä.

Palautetta Kompassista:

”Minulla on erittäin positiivinen kokemus valmennuksesta. Paljon hyvää tietoa työnhakuun ja jos se ei ole se juttu, niin ohjelma muokataan just sulle tarpeidesi mukaiseksi.”

”Kouluttajat on olleet oikein positiivisia ja rautaisia ammattilaisia. Hyvää valmennusta käytännön esimerkein.”

”Valmennus on yllättänyt monipuolisuudellaan, laajentanut näkemystä vaihtoehdoista ja lisännyt rohkeutta.”

”Tosi mielenkiintoiset aiheet ja asiantuntevat valmentajat. Koulutus ylitti kyllä odotukset!”