Työllisyysratkaisut

Työllisyys paranee yhteistyöllä. Työllisyydenhoidon kentällä joustavat palvelut ovat tärkeä osa kokonaisuutta. Cimson tukee työhallinnon, kuntien ja työllisyyttä edistävien organisaatioiden työtä asiantuntijakumppanina, joka pystyy kehittämään erityisosaamista vaativia palveluja alueen tarpeiden mukaan.

Suunnittelemme aina alueen tarpeita tukevan työllisyyspalvelun

Cimson Koulutuspalvelut on järjestänyt ja koordinoinut useita alueellisia työllisyyspalveluja ja pilotteja, joiden palvelukohtaiset asiakasmäärät vaihtelevat sadoista tuhansiin.

Organisoimme palvelumme kuuden alueellisen toimiston kautta. Näin meillä pysyy hyvä ote paikalliseen elinkeinotoimintaan ja työelämään.

Avaimet tuloksekkaaseen kumppanuuteen

• asiakasvirtojen luotettava hallinnointi
  • koulutettu henkilöstö
  • laajat yhteydet työelämäkenttään ja oppilaitoksiin ympäri Suomen
  • innovatiivisten ratkaisujen löytäminen
  • syvä ja laaja asiantuntemus työllisyydestä, työuran suunnittelusta, uraohjauksesta ja työelämäkontaktoinnista
  • itsensä työllistämisen vaihtoehtojen ja yrittäjyyden asiantuntemus sekä kymmenien vuosien kokemus alkavien yrittäjien sparrauksesta
  • työuran suunnittelun verkkopalvelujen kehittäminen etulinjassa
  • sujuva ja kunnioittava yhteistyö
  • erinomaiset palautteet
  • palvelujen muovaus asiakkaiden palautteita kuunnellen

Yksilölliset ja nopeasti toteutettavat täsmäpalvelut ovat monesti avain asiakkaan eteenpäin pääsemisessä. Näitä voidaan toteuttaa suurikokoisten työllisyyspalvelujen sisällä.

Tällaisia kokonaisuuksia olemme jo toteuttaneet

Esimerkkien joukossa on suurikokoisia, alueellisia työllisyyspalveluja (taustalla esimerkiksi black box -tyyppinen hankinta, Public–Private Partnership, konsortiomalli tai täsmätyökykyisten rajapintapalvelu), pilotteja tai innovatiivisuutta edellyttäviä palveluja.

Asiakaspalautteita

”Mahtavan yksilöllistä palvelua, asiakasta kuulevaa ja tarpeiden tunnistavaa ihmisläheistä kohtaamista. Tavoitteita katsotaan isommassa kuvassa eikä vain lyhyellä aikavälillä.” (Focus Työpolut, Pirkanmaa)

”Pääsin kouluun, jonne olin haaveillut pääseväni. Sain asiantuntevaa ja ymmärtävää palvelua. Olin yllättynyt kuinka mutkatonta ja ystävällistä toiminta oli.” (Pirkanmaan Neksteppi)

”Pidin siitä, että valmennuksen päätavoite ei ollut löytää vain joku ratkaisu, vaan löytää juuri itselle sopiva ratkaisu. Itsetuntemiseen keskityttiin paljon. Valmentajani vinkki avoimesta paikasta poiki työpaikan, jossa sain varmistuksen, että nyt suunta on oikea.” (Pirkanmaan Neksteppi)