Kortfattat på svenska

Vi jobbar för att vi vill att du ska klara dig allt bättre i arbetslivet och som företagare.

People sitting in the office around a computer and smiling

Våra rötter går tillbaka till 1990. Då började Cimson Oy ordna utbildningar i Jyväskylä och har sedan dess fokuserat särskilt på att ge stöd till nyblivna företagare och personer i arbetsför ålder som behöver en ny riktning. Sedan de första åren har vår verksamhet utvidgats till Cimson-familjen som sysselsätter över hundra experter. Cimson Koulutuspalvelut ansvarar för utbildnings- och coachningstjänsterna.

Idag är Cimson Koulutuspalvelut en expertaktör inom karriärplanering, sysselsättning, kompetensutveckling och företagarcoachning i Finland. Vi utvecklar också gärna allt bättre handlingsmodeller. Ett bra exempel på detta är online-lärmiljön Redi, som redan har hjälpt över 10 000 arbetssökande, karriärplanerare och personer intresserade av företagande.

Till våra samarbetspartner hör aktörer inom offentlig sektor, företag och utbildningsorganisationer i hela Finland. Vi har samarbetat nära med NTM-centralerna och arbets- och näringsbyråerna nästan ända sedan vi inledde verksamhet.
I dag sysselsätter vi tiotals personer som är experter på coachning, utbildning och sysselsättning inom olika branscher och som alla har ett gemensamt mål.

Vi är övertygade om att finländarna blir allt bättre på karriärplanering och på att lyfta fram och utveckla sitt kunnande. Vi är också övertygade om att finländarna blir allt modigare och vågar satsa på att bli företagare och därigenom även skapar arbetstillfällen.

Samarbetet

Vi har ett nära samarbete med offentliga arbets- och näringstjänster och företagstjänster (arbets- och näringsbyråer / TE-byråer och ELY-centraler) och FPA (FPA yrkesinriktad rehabilitering) i hela landet. Vi tillhandahåller även tjänster för försäkringsbolag, arbetsgivare och osv.

Vi är ett AAA-klassat företag (Bisnode kreditvärdighet). Endast 2,6 % av alla finländska företag uppnår den högsta utmärkta poängen.

Ta del av hela Cimson-familjen

Cimson-företagsfamiljen  (på finska)
Cimson Henkilöstöpalvelut
Cimson Yrityspalvelut