Todenna osaamisesi osaamismerkeillä

Osaamismerkki on digitaalinen tunnustus, joka osoittaa henkilön hankkineen tietyn taidon, tiedon tai osaamisen. Se perustuu Open Badges -standardiin ja sisältää tiedot myöntäjästä, osaamisen kuvauksesta ja vaadituista kriteereistä. Osaamismerkit ovat hyödyllisiä esimerkiksi työnhaussa ja ammatillisessa kehittymisessä.

Osaamismerkit auttavat tunnistamaan ja arvostamaan monenlaista osaamista, myös sellaista, joka ei välttämättä näy perinteisissä koulutustodistuksissa. Ne kannustavat jatkuvaan oppimiseen ja itsensä kehittämiseen, auttaen pysymään ajan tasalla työelämän muuttuvien vaatimusten kanssa.

Cimson Koulutuspalveluiden osaamismerkkejä Työelämätaitaja ja Osaava Uravalmentaja.

Osaava uravalmentaja

osaamismerkki osaava uravalmentaja

Avainsanat: uraohjaus, urasuunnittelu, ammatinvalinta, osaamisen tunnistaminen, koulutusjärjestelmä

Merkin laajuus on 5 op. Merkin hakijalla tulee olla vähintään vuoden pituinen työkokemus uravalmentajan työstä. Osaaminen hankitaan suorittamalla Osaava uravalmentaja -koulutus, joka toteutetaan kasvokkain tai etävälinein toteutettavan koulutuksen ja verkkokoulutuksen yhdistelmänä. Osaaminen osoitetaan koulutuksen osa-alueiden sisältöihin liittyvillä tehtävillä. Merkin myöntää Cimson Koulutuspalvelut Oy. Merkki on voimassa toistaiseksi myöntämispäivästä lukien.

Työelämätaitaja

työelämätaitaja osaamismerkki

Avainsanat: hyvinvointitaidot, kommunikointitaidot, pelisäännöt, perehdytys, työelämä, työelämätaidot, työyhteisötaidot, vuorovaikutustaidot

Merkin laajuus on 1 op. Osaaminen hankitaan suorittamalla Työelämätaitaja -verkkovalmennus. Osaaminen osoitetaan koulutuksen osa-alueiden sisältöihin liittyvillä tehtävillä. Merkin myöntää Cimson Koulutuspalvelut Oy. Merkki on voimassa kaksi vuotta myöntämispäivästä lukien.

Työelämätaitaja merkin saajan osaamiskriteerit: merkin saaja ymmärtää oman roolinsa työelämässä ja työyhteisössä. Hän ymmärtää työn merkityksen yhteiskunnassa, tuntee työntekijän velvollisuudet ja oikeudet sekä työelämän kirjoittamattomat pelisäännöt. Hän osaa johtaa itseään työssä. Merkin saaja tietää ja tuntee työyhteisötaitojen merkityksen ja ymmärtää myös hyvinvointitaitojen merkityksen työelämässä.

Kysy lisää

Suonpää Anne