Tervetuloa Suuntana työ -palveluun

Työnhakijoita ja työnantajia linkittävä valmennuspalvelu Pirkanmaan kuntakokeilun asiakkaille

Palvelussa saat käytännönläheistä tukea, joka auttaa sinua ottamaan seuraavan askeleen kohti työelämää. Valmentajasi auttaa sinua hakemaan työhöntutustumis-, työkokeilu- tai työpaikkaa. Kun paikka on löytynyt, palvelu jatkuu työelämäjaksolla. Sen aikana valmentaja auttaa sinua täydentämään osaamistasi erilaisilla työelämälähtöisillä koulutuspoluilla.

Palvelu etenee vaiheittain:

Step 1 kestää korkeintaan 1,5 kuukautta. Sen aikana tapaat tiiviisti valmentajaasi. Haette yhdessä soveltuvia työhöntutustumis-, työkokeilu- ja työpaikkoja. Kun sopiva paikka löytyy, alkaa palvelun työelämäjakso Step 2.

Step 2 kestää korkeintaan 2 kuukautta. Työhöntutustumisjaksolla, työkokeilussa tai työssä saat valmentajan tuen työllistymisen onnistumiseen ja osaamisesi kehittämiseen. Valmentaja etsii kanssasi sopivia tapoja täydentää osaamistasi.

Jos Step 2:n päättyessä tarvitset vielä tukea työpaikalla, palvelu jatkuu korkeintaan 2 kuukauden pituisella Step 3:lla. Sen aikana valmentaja tapaa sinua työpaikalla ja auttaa sinua ja työnantajaa onnistuneen rekrytoinnin takaamiseksi.

Palvelu edellyttää sinulta, että

• tavoittelet pääsemistä 1,5 kuukauden sisällä työhöntutustumis-, työkokeilu- tai työpaikkaan
  • osallistut aktiivisesti sopivan paikan hakuun valmentajan tukemana
  • teet itsenäisiä, omaa työnhakuasi tukevia tehtäviä valmennustapaamisten välillä