Osaaminen näkyviin -viikko muistuttaa, että opimme läpi elämän

Osaaminen näkyviin -logo. Taustakuvassa tyytyväinen nainen tekee käsityötä ja seinässä on eri osaamista kuvaavia piirroksia.

Opimme jatkuvasti – mitä taitoja olet viimeksi oppinut työlämässä tai vapaa-ajalla?

Olemme jälleen mukana Osaaminen näkyviin -viikolla. Tänä vuonna viikkoa vietetään 2. – 8. lokakuuta 2023. Haastamme sinut tunnistamaan tämän viikon aikana kaikkea sellaista piilevääkin osaamista, mitä olet oppinut työelämässä tai vapaa-ajalla.

Osallistu, lue, seuraa

• Me Cimsonilla heittäydymme tunnistamaan työkavereiden osaamista Erätaukokeskusteluissa. Haastamme kaikki työyhteisöt mukaan!
  • Lue blogistamme, miksi osaamista näkyviin tuominen on niin tärkeää.

Hyvä muistaa

Kaikki ihmiset oppivat uutta läpi elämän. Valtaosa aikuisten oppimisesta tapahtuu työssä työtä tekemällä. Ihmiset oppivat uusia asioita myös harrastuksissa, ihmissuhteissa ja arjen askaressa. Aina omaa osaamista ei edes huomaa.

1. Osaamista kertyy monissa ympäristöissä: työelämä, arki, harrastus, vapaa-aika, perhe-elämä, koulutus, kurssit jne. Kaikkialla syntyvä osaaminen on arvokasta!
  2. Jokaisella on monenlaista ja moninaista osaamista, ja kun sen huomaa, löytää osaamiselleen käyttöä.
  3. Osaaminen on itsessään arvokasta, ja sen huomaaminen ja näkyväksi tekeminen on merkityksellistä osallisuuden, toimijuuden, sivistyksen, hyvinvoinnin ja työllisyyden näkökulmista.

Miksi on tärkeää havaita, mitä opimme?

Video. Cimsonin asiantuntija Jere Sivén kertoo, miksi on tärkeää hoksata, mitä kaikkea opimme jatkuvasti työelämässä ja vapaa-ajalla.

Mitä kaikkea osaaminen on?

Mitä osaaminen on ja miksi sitä kannattaa kartoittaa? Video: Cimson Koulutuspalvelut.

Osaaminen näkyviin -viikon koolle kutsujana toimii Jatkuvan oppimisen ja työllisyyden palvelukeskus JOTPA. Lue lisää viikon tapahtumista.