Osaaminen näkyviin -viikolla iloitaan siitä, mitä jo osataan

Osaaminen näkyviin - Olemme mukana -sloganit

Vapaa-ajallakin syntyy osaamista

Olemme jälleen mukana Osaaminen näkyviin -viikolla 5. – 11. syyskuuta 2022. Haastamme sinut löytämään tämän viikon aikana uutta osaamista erityisesti vapaa-ajan tekemisistä.

Osallistu, lue, seuraa

• Lue Osaaminen näkyviin -viikon blogikirjoituksiamme.
  • Hyödynnä työkalu Tunnista vapaa-ajallasi kertynyt osaaminen
  • Tule mukaan TaitoLiveen. Ajankohta: perjantai 9.9.2022 klo 10.30 – 11.30. Paikka on Cimson Koulutuspalvelujen Facebook. Kysy mitä tahansa osaamisesta asiantuntijaltamme Päivi Ristolaiselta.

Kun osaaminen tulee näkyvämmäksi, siitä on välittömästi apua työelämässä, työnhaussa tai urasuunnittelussa. Nyt on aika innostua osaamisesta!

Hyvä muistaa -lista

• Osaat enemmän kuin tajuatkaan.
  • Jokaisella on arvokasta osaamista.
  • Osaamista syntyy monenlaisissa ympäristöissä: työelämä, arki, harrastus, vapaa-aika, perhe-elämä, koulutus, kurssit.
  • Kaikkialla syntyvä osaaminen on arvokasta.
  • Keskity osaamiseen, jota sinulla jo on, älä siihen mitä ei ole.
  • Oman osaamisen huomaaminen on tärkeää. Se lisää itsetuntemusta ja itseluottamusta.
  • Kehumalla toista autat häntäkin huomaamaan taitojaan.

Miksi vapaa-ajan osaaminen on tärkeää?

Video. Cimsonilaiset kertovat, miten he ovat hyötyneet vapaa-ajalla syntyneestä osaamisesta.

TYÖKALU Tunnista vapaa-ajallasi kertynyt osaaminen

Tänä vuonna Cimson Koulutuspalvelujen teema on Vapaa-ajalla kertynyt osaaminen.

Erityisesti haluamme auttaa viestintä- ja vuorovaikutustaitojen löytämisessä. Uskallamme väittää, että monikaan ei hoksaa, miten eri tavoin tulee kehittäneeksi niitä aivan jossain muualla kuin työelämässä.

Täytä tai lataa itsellesi Cimson Koulutuspalvelujen työkalu ”Tunnista vapaa-ajallasi kertynyt osaaminen”.

Mitä kaikkea osaaminen on?

Mitä osaaminen on ja miksi sitä kannattaa kartoittaa? Video: Cimson Koulutuspalvelut.

Linkkivinkkejä

Tässä joitakin sivuja osaamiseen liittyen – tutkaile niitä ja tee löytöjä!

Työkaluja oman osaamisen tunnistamiseen (Jyväskylän ammattikorkeakoulu)

Osaamistesti (tyoelamaan.fi)

Kuinka erottua työnhaussa? Tyyppitesti vahvuuksien tunnistamiseen (Duunitori)

Arvioi osaamistasi valitsemassasi ammatillisessa perustutkinnossa, ammattitutkinnossa tai erikoisammattitutkinnossa (osaan.fi)