Pirkanmaan Neksteppi on yli 30-vuotiaille suunnattu valmennuspalvelu kuntakokeilun asiakkaille

Pirkanmaan Neksteppi on palvelu kuntakokeilun asiakkaille

Neksteppi on yli 30-vuotiaille suunnattu valmennuspalvelu, joka on tarkoitettu kuntakokeilun asiakkaille Pirkanmaalla.

Voit tulla palveluun omavalmentajan ohjaamana, kun:

• mietit vaihtoehtoja työelämässä tai ammatillista suuntaasi,
  • toivot tukea työpaikan tai palkkatukipaikan etsimiseen,
  • pohdit koulutusvaihtoehtoja,
  • tarvitset näköaloja työhön työkyvyn näkökulmasta tai
  • olet kiinnostunut opinnollistamisesta reittinä uuteen ammattiin ja osaamisen päivittämiseen.

Valmennus on hyvin käytännöllistä. Se voi olla työnhakua, piilotyöpaikkojen etsimistä, koulutushakuja, työkokeilu- tai palkkatukipaikan hakua tai kuntoutusasioiden selvittelyä. Valmentaja auttaa käytännön asioissa sekä vinkkaa ja tiedottaa eri vaihtoehdoista tapaamisten välilläkin.

Katso esittelyvideo Neksteppi-valmennuspalvelusta

Mitä kaikkea valmennuksessa tapahtuu?

• Palvelu alkaa alkukartoituksessa. Olet tehnyt palvelutarpeen arvion OMA-valmentajasi kanssa, joten meillä lähdetään alkukartoituksen kautta työstämään sitä eteenpäin.
  • Tapaat omaa valmentajaa sovittuina ajankohtina. Työskentelet valmentajan kanssa etsien seuraavaa askelta kohti työelämää. Työskentely voi olla kiinnostavan ammattialan täsmentämistä, työ-, koulutus-, palkkatuki- tai työkokeilupaikan hakua tai terveydentilaan liittyviä selvittelyjä.
  • Ryhmäpäivissä käsitellään yhteisesti tärkeitä asioita. Kesto on 6 päivää (4 pv ryhmätapaamisessa, 2 pv verkkovalmennuksessa). Ryhmät voidaan järjestää myös kokonaan etänä verkossa.
  • Ryhmässä saa ideoita ja vertaistukea. Ryhmässä edistetään omaa suunnitelmaa käytännössä, keksitään ratkaisuja ja työskennellään ajankohtaisten asioiden parissa, päivitetään työnhakutaitoja ja jalkaudutaan työelämään tilanteen salliessa.
  • Palvelu voi sisältää työhöntutustumisjakson ja/tai työkokeilun.
  • Maahanmuuttajan kielivalmennusta on tarjolla 20 tuntia/hlö ryhmämuotoisesti.
  • Käytössäsi on myös tarvittaessa psykologin uraohjaus.

Kaiken tämän lisäksi voit osallistua etävälineillä yritys- ja oppilaitosesittelyihin sekä Viikon tärppeihin.

Esitteet

Yrityskontaktointi – työllistämisen tärkeä tukipalvelu

Palautetta palvelusta

”Pidin siitä, että valmennuksen päätavoite ei ollut löytää vain joku ratkaisu, vaan löytää juuri itselle sopiva ratkaisu. Itsetuntemiseen keskityttiin paljon. Valmentajani vinkki avoimesta paikasta poiki työpaikan, jossa sain varmistuksen, että nyt suunta on oikea. Äärimmäisen tyytyväinen palveluun!”

”Aloitan työkokeilun 6.9., minkä jälkeen suunnittelen mahdollista oppisopimuskoulutusta. Valmennuksessa minua miellytti valmentajien rakentava sekä ymmärtävä suhtautuminen tilanteeseeni. Sitä itsekkin rentoutui ja sai ajatukset kirkkaiksi. Nyt on edessä valmis suunnitelma ja varmuutta sen toteuttamiseen.”

”Pääsin kouluun, jonne olin haaveillut pääseväni. Sain asiantuntevaa ja ymmärtävää palvelua. Olin yllättynyt kuinka mutkatonta ja ystävällistä toiminta oli. Kiitoksia.”

Neksteppi-tiimi

Poutanen Laura